کمی از چرخه یادگیری کلب متفاوت است
- داشتن تجربه
-تامل و تفکر در باره آن
-استنتاج نمودن
-استنتاج خود را به مرحله عمل وارد کردن
هانی و مامفورد سبك يادگيري را به عنوان توصيفي از نگرش و رفتارهايي مي داند كه تعيين مي كند يك فرد كدام شيوه يادگيري را ترجيح مي دهد
http://www.ensani.ir/storage/Files/20131106140555-9882-57.pdf
چرخه یادگیری تجربه ای کلب:
ابتدا اطلاعات از طریق تجربه عینی کسب می شود
این تجربه عینی فوری اساس مشاهده تاملی است
اطلاعات تجربی با برخی از دیدگاه های فرد سر و سامان می یابد
مفهوم سازی انتزاعی صورت می گیرد = فرد تعیم هایی انجام می د هد و
مشاهدات خود را با نظریه ها و اصول یک پارچه می سازد
مرحله چهارم = ازمایشگری فعال = تعمیم ها را به عنوان قواعدی برای عمل در موقعیت های جدید استفاده می کند
یادگیرنده ایده ال فردی است که بر هر چهار مرحله تسلط داشته باشد
مقایسه چرخه یادگیری هانی و مامفورد با چرخه یادگیری کلب:
- فعال = تجربه عینی
- متفکر = مشاهده تاملی
-نظریه پرداز= مفهوم سازی انتزاعی
- عمل گرا = ازمایشگری فعال