معذرت خواهی: قدرتی برای بهبود تعامل ارائه دهندگان سلامت با بیماران
مجله اخلاق پزشکی - علمی پژوهشی, دوره 17 شماره 48 (1402), 21 مرداد 2023 , صفحه 1-4
چاپ شده: 2023-11-12
Faṣlnāmah-i akhlāq-i pizishkī - i.e., Quarterly Journal of Medical Ethics, Vol. 17 No. 48 (1402), 21 August 2023 , Page 1-4
Published: 2023-11-12
فارسی
در رفتار ارائهدهندگان مراقبت سلامت (حرفهمندان سلامت) با بیماران، فضایل اخلاقی کلیدی مانند علمدوزی و بصیرت، خوشخلقی در مراقبت، صداقت و اخلاص، خیرخواهی، تواضع، وفای به عهد و نجابت، اگر با معذرتخواهی همراه شود، احتمال شکایت ناشی از خطای پزشکی/ پرستاری را کاهش میدهد.
عربی
في سلوك مقدمي الرعاية الصحية (المتخصصين في مجال الصحة) مع المرضى، الفضائل الأخلاقية الأساسية مثل المعرفة والبصيرة، واللطف في الرعاية، والصدق والإخلاص، والإحسان، والتواضع، والوفاء بالوعود واللياقة، إذا كان مصحوبا باعتذار، وإمكانية الاعتذار. شكوى بسبب خطأ طبي / يقلل من التمريض.
فرانسوی
Dans le comportement des prestataires de soins (professionnels de santé) envers les patients, des vertus morales clés telles que la connaissance et la perspicacité, la gentillesse dans les soins, l'honnêteté et la sincérité, la bienveillance, l'humilité, le respect de ses promesses et la décence, si elles sont accompagnées d'excuses, la possibilité d'une plainte due à une erreur médicale / Réduit les soins infirmiers
انگلیسی
In the behavior of health care providers (health professionals) with patients, key moral virtues such as knowledge and insight, kindness in care, honesty and sincerity, benevolence, humility, keeping promises and decency, if accompanied by an apology, the possibility of a complaint due to medical error / Reduces nursing.