امروز ۲۶ بهمن 1401
وبینار بازآموزی
ابزارهای غربالگری تکامل کودکان شامل Developmental screening: ASQ , DDST

مدرس: دکتر لیلا جویباری
شروع: چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ساعت ۰۸:۳۰
پایان: چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ساعت ۱۰:۰۰
https://cmelearn.ir/course/190508
تو از هر در که باز آیی بدین خوبی و زیبایی - دری باشد که از رحمت به روی خلق بگشایی "همه چیز در حال بهبود است" هنگامی که این کلام را بر زبان بیاورید خواهید دید که چگونه قدرتمند ترین نیروی جهان دست به کار می شود و شرایط را بهبود می بخشد
امروز ۲۶ بهمن 1401
وبینار بازآموزی
ابزارهای غربالگری تکامل کودکان شامل Developmental screening: ASQ , DDST
شروع: چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ساعت ۰۸:۳۰
پایان: چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ساعت ۱۰:۰۰
https://cmelearn.ir/course/190508
Educating in a World of Artificial Intelligence
آموزش در دنیای هوش مصنوعی
نیازی نیست سخت تر کار کرد بلکه نیاز است هوشمندانه تر کار کرد و
از ظرفیت کامل هوش مصنوعی در آموزش بایستی استفاده نمود
منبع: پادکستی از دانشگاه هاروارد
در تلاش برای یادآوری چیزی هستید؟ ممکن است مشکل حافظه نداشته باشید -- فقط مشکل توجه
معلوم شد که حافظه شما مانند دوربین فیلمبرداری نیست که یک جریان ثابت از هر منظره و صدایی را که در معرض آن قرار می گیرید ضبط می کند. در واقع، شما فقط می توانید چیزی را که به آن توجه می کنید، ضبط و حفظ کنید. نویسنده و عصب شناس لیزا جنوا توضیح می دهد.
چندین سال است که داور مقالات مجله پرستاری داوری مقالات مجله بین المللی International Journal of Nursing هستم
فرم داوری ساده ای دارد
داوری شما در پابلونز ثبت می شود
بازخورد هم از شما دریافت می دارد
https://mc.manuscriptcentral.com/ijnp
یکشنبه 23 بهمن 1401 ساعت 10 صبح در تلویزیون گرگان، برنامه زنده ای را اجرا می کنم
با عنوان دوران سالمندی و سلامت روان
https://www.aparat.com/v/QPmoE
پزشک شما 23 بهمن
در این ارائه به موضوع خودمراقبتی برای بهزیستی ذهنی در دوره سالمندی می پردازم
مشکلات سلامت روان در میان سالمندان رایج است و ممکن است شامل انزوا، اختلالات عاطفی و اضطرابی، زوال عقل و روان پریشی و غیره باشد. بسیاری از سالمندان همچنین از اختلالات خواب و رفتاری، زوال شناختی یا حالت های سردرگمی در نتیجه اختلالات فیزیکی یا مداخلات جراحی رنج می برند.
پنج گام برای بهزیستی روانی:
1. ارتباط با افراد دیگر
2. از نظر جسمی فعال باشید
3. مهارت های جدید یاد بگیرید
4. به دیگران کمک کنید
5. به زمان حال توجه کنید.
سوال شما:
بهزیستی ذهنی به چه معناست؟
آیا این حقیقت است که در سالمندی ذهن ما به ذهن کودکان شبیه میشود؟!
پاسخ: بهزیستی روانی را می توان ترکیبی از احساس ما (عواطف و رضایت از زندگی) و عملکرد ما (روابط با دیگران، کنترل شخصی، هدف در زندگی و استقلال) توصیف کرد. این چیزی است که همه را تحت تأثیر قرار می دهد، چه پیر و چه جوان، و هر کسی می تواند سلامت روانی خوب یا ضعیفی را تجربه کند. منبع
مدیر گروه کارشناسی ارشد پرستاری سالمندی دانشگاه علوم پزشکی گلستان
Doomscrolling -
دووم اسکلروینگ چیست؟
زمانی که مردم زمان زیادی را صرف خواندن اخبار منفی آنلاین می کنند - کاری است که مردم در سراسر جهان انجام می دهند.
اما آیا دلیلی تکاملی وجود دارد که چرا ما جذب اخبار بد می شویم؟
آیا اینترنت یا تاریخ ما مقصر است یا خیر ؟ ..... (ادامه را ننوشتم - در حال گوش کردن به متن انگلیسی بودم با این واژه آشنا شدم)
نام دیگر: شوم گردی/
عادت روانی دوم سرفینگ
سوال عزیزی که درخواست داشتند:
استاد در خصوص درس بهترین شواهد آموزش پزشکی BEME اگر امکانش هست نمونه سوالی بهم بدید ،
پاسخ»
من سوالی در خصوص درس بهترین شواهد آموزش پزشکی BEME ندارم - مدرس این واحد نیستم نمونه سوال ندارم
همه چیز شناورند
مثل ابرها در آسمان
همه آنها در وجودت شناورند به همین سادگی!
دعوت به شرکت در رویداد از ایده یابی تا کارافرینی
https://digiform.ir/ideas_golestan_goums
فرم ساز و آزمون ساز
به سادگی انواع فرمهای استاندارد بسازید و برای تکمیل در اختیار دیگران قرار دهید
انواع فرمهای ثبتنام، ثبتسفارش، پرسشنامه، نظرسنجی، آزمون و ... در دیجیفرم قابل تعریف است
کاترین از امریکا این نامه را برایم به ایمیل فرستاد
To whom it may concern,
My name is ,,, I’m a ... year old female from ....
نامه را کامل قرار ندادم
It’s one thing to write an informative article but this article practically acknowledged my feelings, almost as if someone shouted at me: Katherine I understand you. I don’t know what else to say, I hope this email reaches the right person, May God bless and keep you. Thank you for making me feel seen
ترجمه آن با گوگل مترجم به صورت زیر است
نام من کاترین است من یک زن ... ساله از ... هستم. من قبلاً هرگز این کار را انجام نداده بودم اما امشب داشتم مقاله شما را می خواندم و به محض اینکه کارم تمام شد این ایمیل را پیدا کردم و فقط باید تلاش می کردم و تشکر می کردم. اخیراً تشخیص داده شد که من مبتلا به نوروفیبروماتوز 2 هستم، با برخی از همکارانم (من در بیمارستان... در ... کار می کنم) و اعضای خانواده در مورد آنچه که در من می گذرد چند گفتگو در مورد آن داشته ام اما هیچ کس نتوانسته است احساسات من را درک کند. حتی سعی کنید به روشی که با این مقاله انجام شد آنها را تصدیق کنید. فیبروم ها به هیچ جایی نزدیک صورتم حرکت نکرده اند، فقط آنها را در شکم و پاهایم دارم که به راحتی پوشانده می شود اما زندگی من را بدبخت کرده اند. با خواندن مقاله اشک در چشمانم جاری شد، مقاله تک تک احساسات و جزئیاتی را که احساس می کنم و به احتمال زیاد تا پایان عمر احساس می کنم را در بر می گیرد و نمی توانم به اندازه کافی از شما تشکر کنم. دانستن اینکه افرادی وجود دارند که احساس می کنند آنچه را که من احساس می کنم و شنیده می شوند، مرا بسیار خوشحال می کند، وقتی به دکترم مراجعه کردم او گفت که نگران این موضوع نباش زیرا تنها کاری که باید انجام می دادم کاهش وزن بود و آنها از بین می رفتند. درست نبود
کاش میتوانستم کسی را که این مقاله را نوشته بغل کنم و گریه کنم، تک تک کلماتم از دهانم گرفته میشد. نوشتن یک مقاله آموزنده یک چیز است، اما این مقاله عملاً احساسات من را تأیید کرد، تقریباً انگار کسی بر سر من فریاد زد: کاترین من شما را درک می کنم. نمی دانم دیگر چه بگویم، امیدوارم این ایمیل به دست شخص مناسب برسد، خداوند شما را حفظ کند و حفظ کند. ممنون که باعث شدی حس کنم دیده میشم
من در پاسخ از او پرسیدم کدام مقاله را خوانده است
و پاسخ داد
Thank you for reaching out to me. The name of the article is “The patients experiences of burden of Neurofibromatosis: a qualitative study”
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34422615
مقاله ای که دکتر سمیرا فوجی دانشجوی دکترای پرستاری برای رساله خود کار کرده بوده است
این مقاله صدای بیماران ایران را به جهان رسانده است
و بیماری از نیویورک امریکا با خواندن این مقاله این طور احساسات عمیق خود را بیان داشته است و می نویسد که تجربیات او هم مانند آنچه است که در مقاله نوشته شده است
سمیرا فوجی
http://jouybari.blogfa.com/post/13549
der Gluckspilz خر شانس
Gluck شانس
Pilz قارچ
گلوک پیلز = خر شانس
#آلمانی
مارکوس المانی است و در حال یادگیری فارسی است
کارگاه رفتار حرفه ای و آزمون های ارزیابی کننده رفتار حرفه ای
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲به صورت وبیناری برگزار خواهد شد.
مدرس: دکتر لیلا جویباری
لینک ورود http://۱۰.۷۵.۱۰.۱۰۹/live
|
|
|
بررسی اجمالی نظرات چیست؟ این یک بررسی سیستماتیک از بررسی های سیستماتیک است.
هدف این نوع مرور شامل بررسی های سیستماتیک یا متاآنالیزها به عنوان نوع اصلی مطالعه است و بنابراین تنها بالاترین سطح شواهد را بررسی می کند.
دو یا چند بررسی سیستماتیک یا ترکیب شواهد را بررسی می کند.
What is an Overview of Reviews? It is a systematic review of systematic reviews
مرورهای اجمالی می توانند در نشان دادن شواهد به خواننده، خلاصه کردن تحقیقات موجود یا برجسته کردن فقدان شواهد نقش داشته باشند - منبع
تصمیمات روشن در رابطه با سؤالات و اهداف تحقیق اولین گام اساسی در مراحل اولیه برنامه ریزی برای یک مرور کلی است.
ذینفعان کلیدی باید در اولین فرصت درگیر شوند تا اطمینان حاصل شود که نمای کلی برنامه ریزی شده برای کاربران نهایی بالقوه بررسی کلی مرتبط و معنادار است.
به دنبال بهترین روش مشترک با سایر اشکال ترکیب سیستماتیک شواهد، باید یک پروتکل مروری منتشر شود که شفافیت را تضمین کند و فرصتهای سوگیری در انجام مرور کلی را کاهش دهد.
تخمین زده می شود که هر روز حدود 22 مرور سیستماتیک جدید منتشر می شود. به منظور همگامی با حجم فزاینده مرورها، رویکردهای روششناختی جدیدی برای ترکیب این شواهد از جمله مرورهای کلی (بررسیهای سیستماتیک مرورهای سیستماتیک) ایجاد شده است.
مرورهای اجمالی اغلب در مواردی استفاده می شود که چندین بررسی سیستماتیک در مورد موضوعات مشابه یا مرتبط وجود داشته باشد، و هدف آنها جمع آوری، ارزیابی و ترکیب نتایج بررسی های سیستماتیک مرتبط است.
بررسی های اجمالی برای رفع نیاز روزافزون به فیلتر کردن اضافه بار اطلاعات، بهبود دسترسی به اطلاعات هدفمند و اطلاع رسانی در تصمیم گیری مراقبت های بهداشتی تکامل یافته است.
مرورهای کلی می تواند ابزار مفیدی برای حمایت از تصمیم گیری توسط پزشکان، سیاست گذاران و توسعه دهندگان دستورالعمل های بالینی باشد.
دفتر توانمندسازي اساتيد مركز مطالعات و توسعه آموزش پزشكي دانشگاه در نظر دارد كارگاه هاي آموزشي به شرح ذيل را در بهمن ماه 1401 برگزار نمايد.
عناوين كارگاههاي توانمندسازي اساتيد در بهمن ماه 1401
1-رفتار حرفه اي و آزمون هاي ارزيابي كننده رفتار حرفه اي (با همكاري دانشكده پرستاري و مامايي)- دوشنبه 10 بهمن ماه 1401- ساعت 12 لغايت 14- مدرس: دكتر ليلا جويباري - لينك ورود: http://10.75.10.109/live
2- پزشكي مبتني بر شواهد -EBMٍ ( با همكاري مركز آموزشي درماني 5 آذر)- سه شنبه 11 بهمن ماه 1401 -ساعت 12 لغايت 14- مدرس : دکتر مهدي حبيبي كولايي- مكان: ساختمان شهيد نبوي-طبقه 5- آموزش- سالن آمفي تئاتر
3-طرح هاي نواورانه و دانش پژوهي- سه شنبه 18 بهمن ماه 1401- ساعت 12 لغايت 14- مدرس: دکتر مهدي حبيبي كولايي-مكان: كلاس شماره 1 دانشكده پزشكي
4- مهارتهاي ارتباطي (با همكاري دانشكده پرستاري و مامايي)- يكشنبه 23 بهمن ماه 1401- ساعت 12 لغايت 14- مدرس: دكتر آسيه سادات بني عقيل-لينك ورود: http://10.75.10.109/live
مركز ملي آموزش مديريت سلامت دانشگاه علوم پزشكي تبريز در خصوص برگزاري دوره آموزشي" گزارش مورنينگ مديريتي"به اطلاع مي رساند؛ دوره آموزشي پيشگفت بصورت حضوري و مجازي در تاريخ 9 بهمن ماه 1401 از ساعت 9 صبح لغايت 11 در بستر مجازي آدوب كانكت اجرا خواهد شد. مقتضي است ترتيبي اتخاذ فرماييد مراتب به نحو مقتضي به اطلاع ذينفعان محترم آن حوزه رسانده شود. پوستر كارگاه به پيوست ارسال مي گردد. لينك شركت در كارگاه:
|
مركز ملي آموزش مديريت سلامت دانشگاه علوم پزشكي تبريز در خصوص برگزاري دوره آموزشي" گزارش مورنينگ مديريتي"به اطلاع مي رساند؛ دوره آموزشي پيشگفت بصورت حضوري و مجازي در تاريخ 9 بهمن ماه 1401 از ساعت 9 صبح لغايت 11 در بستر مجازي آدوب كانكت اجرا خواهد شد. مقتضي است ترتيبي اتخاذ فرماييد مراتب به نحو مقتضي به اطلاع ذينفعان محترم آن حوزه رسانده شود. پوستر كارگاه به پيوست ارسال مي گردد. لينك شركت در كارگاه:
|
فقط 3 دقیقه طول می کشد!
مسابقه پایان نامه سه دقیقه ای (3MT) هر ساله در هر دانشگاه استرالیا برگزار می شود. این به دانشجویان تحقیقات فارغ التحصیل این فرصت را می دهد تا پایان نامه خود را تنها در 3 دقیقه ارائه دهند!
اینکه بتوانید تحقیق خود و تاثیر آن را تنها در سه دقیقه توضیح دهید یک چالش است، اما بسیار سرگرم کننده و هیجان انگیز است - مهارت های آموخته شده در طول این مسابقه واقعاً ارزشمند هستند و مطمئناً مفید هستند.
برنده پرستاری و مامایی 3MT برای رقابت در سطح دانشکده دعوت خواهد شد، برنده این دور در فینال Monash 3MT رقابت خواهد کرد. این برنده سپس نماینده دانشگاه موناش در مسابقات آسیا و اقیانوسیه 3MT در کوئینزلند خواهد بود.
تقويم تحصيلي نيمسال دوم سال تحصيلي 1402- 1401
1- تاريخ انتخاب واحد: 16 لغايت 18 بهمن ماه 1401
2- شروع كلاسها: 23 بهمن 1401
2- حذف و اضافه: 2 و 3 اسفندماه 1401
3- حذف اضطراري: لغايت 20 / 02/ 1402
4- امتحانات: 27/ 03/ 1402 لغايت 07/ 04/ 1402
Who Is an Author
ICMJE چهار معیار برای نویسنده در نظر گرفته است:
همه کسانی که به عنوان نویسنده تعیین می شوند باید هر چهار معیار برای نویسندگی را داشته باشند و همه کسانی که این چهار معیار را دارند باید به عنوان نویسنده معرفی شوند. این معیارهای نویسندگی برای حفظ وضعیت نویسندگی برای کسانی است که شایسته اعتبار هستند و می توانند مسئولیت اثر را بر عهده بگیرند.
افرادی که کار را انجام می دهند، مسئول شناسایی افرادی هستند که این معیارها را برآورده می کنند و در حالت ایده آل باید این کار را هنگام برنامه ریزی کار انجام دهند و با پیشرفت کار، تغییراتی را که مناسب هستند انجام دهند.
تعیین اینکه همه افرادی که به عنوان نویسنده نام برده می شوند، هر چهار معیار را دارند مسئولیت جمعی نویسندگان است، نه مجله ای که اثر به آن ارسال شده است. این وظیفه سردبیران مجلات نیست که تعیین کنند چه کسی واجد شرایط یا واجد شرایط تالیف نیست یا در تعارضات نویسندگی داوری کند. اگر در مورد اینکه چه کسی واجد شرایط نویسندگی است، توافق حاصل نشد، باید از مؤسسه یا مؤسسههایی که کار در آن انجام شده است، نه از سردبیر مجله، خواسته شود تا بررسی کنند.
معیارهای مورد استفاده برای تعیین ترتیب فهرست نویسندگان ممکن است متفاوت باشد، و باید به طور جمعی توسط گروه نویسنده و نه توسط ویراستاران تصمیم گیری شود. اگر نویسندگان پس از ارسال یا انتشار دستنوشته درخواست حذف یا اضافه کردن نویسنده را داشته باشند، ویراستاران مجله باید توضیح و بیانیه موافقت نامه امضا شده برای تغییر درخواستی را از همه نویسندگان دریافت کنند تا نویسنده حذف یا اضافه شود.
نویسنده مسئول تنها فردی است که مسئولیت اصلی ارتباط با مجله را در طول فرآیند ارسال مقاله، بررسی همتا و چاپ بر عهده می گیرد. نویسنده مسئول معمولاً اطمینان میدهد که تمام الزامات اداری مجله، مانند ارائه جزئیات تألیف، تأیید کمیته اخلاق، مستندات ثبت کارآزمایی بالینی، و افشای روابط و فعالیتها به درستی تکمیل و گزارش شده است، اگرچه این وظایف ممکن است به یک یا چند نفر واگذار شود. نویسندگان مشترک با نویسنده مسئول باید در طول فرآیند ارسال و بررسی همتا در دسترس باشند تا به موقع به سؤالات سرمقاله پاسخ دهند و پس از انتشار برای پاسخ به نقدهای اثر و همکاری با هر درخواستی از مجله برای داده یا اطلاعات اضافی در دسترس باشند. اگرچه نویسنده مکاتبهکننده مسئولیت اصلی مکاتبات با مجله را بر عهده دارد، ICMJE توصیه میکند که ویراستاران، نسخههایی از تمام مکاتبات را برای همه نویسندگان فهرست شده ارسال کنند.
The New England Journal of Medicine
ترجمه از طاهره حیدری دانشجوی دکترای پرستاری
علوم پزشکی گلستان