تحقیقات اخیر نشان می دهد استرس در محیط کاری رو به کاهش است اما مانند هر شرایط ناسالم دیگری کاملا برطرف نمی شود. واقعیت این است که استرس می تواند منجر به ایجاد شرایط نامطلوبی در محیط کاری شود. طبق مطالعه ای که اخیرا انجام شده است از سال ۲۰۰۰ تا کنون درصد گزارش استرس توسط کسانی که استرس کاری را به عنوان یک مشکل ( ولو هر از چند گاهی) گزارش می کردند حدود ۱۵ درصد کمتر شده است.
۱۶ درصد کارکنان اظهار داشتند استرس منجر می شود تا بر سر همکار خود فریاد بکشند (در سال ۲۰۰۰ این میزان ۲۹ درصد بوده است)
به طور کلی اتمسفر کاری بهبود یافته است اما برای فردی که در یک محیط کاری است که همکارش فریاد می زند - لوازم را تخریب می نماید یا نشانه هایی از غیظ در اداره را نشان می دهد زندگی مشکل می شود
خشم در محیط کاری به صورت غیظ کلامی یا آزار فیزیکی خارج از حد متعارف در محیط کاری تعریف شده است
۱- غیظ همکارتان را به مسائل شخصی خود ربط ندهید
Leonard Ingram متخصص مدیریت خشم که اخیرا سایت مدیریت خشم را راه اندازی کرده است می گوید اگر با همکار غضبناک خود که به شیوه نامناسبی رفتار می کند مواجه می شوید خشم او را به خود نسبت ندهید و فکر نکنید که به خاطر مسائل شخصی بوده است
گام بعدی این است که خودتان را بیش از حدی که نیاز دارید عصبانی نسازید
۲-به همکارتان فرصت دهید تا آرام شود
همدلی داشته باشید اما بدین معنی نیست که اگر قربانی غیظ اداری هستید رفتار بد آنها را مشروع بدانید. بعد از اینکه لحظات پر فشار سپری شد از همکارتان بپرسید چه چیزی باعث شد تا این حد عصبانی شود.
۳- ممکن است برای شما هم اتفاق بیفتد.
مشکلات خانوادگی- ترافیک- یا بی خوابی شبانه همه اینها می تواند منجر به ایجاد عصبانیت در شما در محیط کاری تان شود
۴- تنفس عمیق انجام دهید .
از اتاق بیرون بروید و هوای تازه استنشاق نمایید ممکن است قند خون شما افت کرده باشد. از مهمتر باید دریابید چرا درگیر غیظ اداری شده اید. ممکن است در محیطی کار می کنید که نمی توانید آن را تحمل کنید اما باید دید چه چیزی در پیرامون شما نادرست است.