پورت فولیو به عنوان یک ابزار یادگیری در آموزش زنان و مامایی دانشجویان دانشجویان پزشکی
ما برای دانشجویان پزشکی پورت فولیو ساختار یافته ای به منظور استفاده طی واحد زنان و زایمان طراحی نمودیم. هدف اصلی ما حمایت از فرایند یادگیری دانشجویان بوده است. ما خواهان دریافت بازخورد اطلاعات برای تقویت آموزش بودیم.
جمعیت مورد مطالعه 91 دانشجوی پزشکی بوده اند که طی دوره آموزشی خود پورت فولیو را تکمیل نموند. پورت فولیو حاوی 28 صفحه بوکلت کاغذ کوچک- آ پنج - بوده است. دانشجویان تمامی پروسیجرهای بالینی را که انجام دادند در پورت فولیو وارد نمودند و ..... بعد از هر جلسه گروه، آنان به سوالاتی پاسخ دادند که مبین آن است چه چیزی یاد گرفتند و عملکرد معلم را ارزیابی نمودند. آنان همچنین عملکرد معلم و دوره و خود پورت فولیو را ارزیابی نمودند. معلمان سیزده مهارت مهم را که می بایستی در طی دوره فرا گرفته شود را فهرست نمودند. از دانشجویان خواسته شد تا تکامل خودشان را بر اساس معیار صفر تا پنج قبل و بعد از دوره ارزیابی نمایند. تحلیل محتوا روی تمام متونی که دانشجویان تولید کردند، انجام شد و همه متغیرهای کمی کد گذاری شدند.
میزان متنی که دانشجویان در پورت فولیو تولید کردند با میزان موفقیت آنان در آزمون پایانی ارتباط معنی داشت. علاوه بر اینکه به عنوان یک لاگ بوک عمل می کند استفاده از پورت فولیو فرایند یادگیری طی دوره را تقویت نمود. نگرش دانشجویان نسبت به پورتفولیو عمدتا مثبت بوده است. دانشجویان توجه دپارتمان به فرایند یادگیری را مورد تقدیر قرار دادند.
پورت فولیو تکامل شخصی و حرفه ای دانشجویان پزشکی را حمایت می کند. پورت فولیو اهداف یادگیری را شفاف می سازد و به دانشجویان کمک می کند تا چگونگی دستیابی به اهداف را پیگیری نمایند. پورت فولیو تامل در خود یا self-reflection مستمر را ترغیب می نماید.
 بسم الله الرحمن الرحیم
                        
                        بسم الله الرحمن الرحیم