آقای سیامی 26 ساله است و توسط پلیس 110 به بخش اورژانس آورده شده است. همسرش اظهار می دارد که آقای سیامی قصد داشته او را بکشد. شما پرستار کشیک هستید. لطفا با او به مدت 5 دقیقه صحبت کنید.
این سناریو سایکوز حاد است. شما در این سناریو کشف خواهید کرد که بیمار آژیته است و در اتاق قدم می زند و از نشستن و صحبت کردن خودداری می کند.
ایستگاه تفسیرآزمایشات
(آزمایشات آورده نشده است)
نمونه چک لیستی که ارزیاب در این ایستگاه برای ارزیابی دانشجو استفاده می کند
خود را به بیمار معرفی می کند
همدلی نشان می دهد. گرم است.
دلیل ازمایش خون را بیان می کند
نتایج را به وضوح برای بیمار توضیح می دهد. از زبان قابل فهم برای بیمار استفاده می کند.
می گوید نتایج غیرطبیعی هستند
می گوید احتمال کلسترول بالای او می تواند مصرف زیاد چربی باشد
پیامدهای مصرف زیاد چربی را برای بیمار توضیح می دهد
راه های دریافت کلسترل زیاد را برای بیمار توضیح می دهد
مقدار نرمال مصرف کلسترل را توضیح می دهد
سایر عوارض کلسترول بالا را توضیح می دهد
در مورد سبک زندگی و کار و شرایطی محیطی بیمار بحث می کند
آمادگی بیمار برای تغییر در سبک زندگی را بررسی می کند
امکانات ورزشی در دسترس در جامعه را معرفی می کند
مشاوه تغذیه ای را گوشزد می کند.
تکرار آزمایشات برای سه ماه بعد را توصیه می کند
ایستگاه غدد - هایپرلیپدمی
چک لیست مهارت های ارتباطی در آموزش به بیمار
مهارت های ارتباطی کاملا رضایت بخش 2 نسبتا رضایت بخش 1 رضایت بخش نیست 0
دانشجو خود را معرفی می کند و نقش خود را توضیح می دهد.
درک بیمار را در مورد بیماری اش بررسی می کند .
نگرانی های بیمار را در بیماری و درمان بررسی می کند.
به بیمار توجه می کند .
رفتار غیرکلامی مناسب دارد.
به احساسات و عواطف بیمار توجه دارد .
از رویکرد بپرس- بگو - بپرس استفاده می کند.
از زبان واضح و بدون ابهام استفاده می کند.
تمایل و توانایی بیمار را برای پیگیری برنامه درمانی بررسی می کند.
بسم الله الرحمن الرحیم