تصاویری از شرکت در ششمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و چهاردهمین همایش آموزش پزشکی سالیانه ایران. اردیبهشت
از نهمین همایش اموزش پزشکی ما به طور فعال در همایش اموزش پزشکی شرکت کردیم
524 فرآیند آموزشی به جشنواره آموزشی شهید مطهری ارسال شد و از این تعداد 42 مورد فرایند منتخب کشوری شدند.
امروز اختصاص به حشنواره اموزشی شهید مطهری داشت و فرایندهای منتخب کشوری هر یک به مدت ده دقیقه ارائه شدند
دکتر عین الهی معاون اموزشی وزارت از غرفه های دانشگاه ها بازدید کردند از جمله از غرفه دانشگاه علوم پزشکی گلستان
ایشان اظهار داشتند در پانلی که روز سه شنبه دارند برای تهیه مطلب مربوط به سخنرانی شان در مورد عدالت اموزشی از مقاله عدالت اموزشی مهین نوملی خیلی استفاده کردند
اظهار داشتند در این خصوص مقاله خیلی کم کار شده است دکتر عین الهی تصور می کردند نوملی دانشجوی پی اچ دی است
به هر حال خیلی خوشحال هستیم چنین موضوعی را نوملی کار کرده و به صورت مقاله نیر منتشر شده است و قابل استناد توسط معاون اموزشی وزارت نیز بوده است
امیدواریم سایر دانشجویان که به همایش اموزش پزشکی امده اند نیز به زودی مقالات خود را منتشر کنند و چنین مایه افتخار دانشگاه شوند.
امروز چهارم اردیبهشت 92 اعلام شد:
فرایندهای آموزشی برتر دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ششمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گلستان
دکتر اکرم ثناگو: در حیطه مرجعیت و رهبری و مدیریت آموزشی
دکتر میترا شربتخوری: در حیطه تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی
کاربران گرامی، جزئيات برنامه پوسترهای چاپی از لينکهای زير قابل دانلود می باشد.
لينک
| |||||
| |||||
| |||||
| |||||
|
قابل توجه شرکت کنندگان محترم که مقالات آنان به صورت الکترونيک پذيرفته شده است:
مقالات پذيرفته شده به صورت الکترونيک نيازی به طراحی پوستر ندارد و فقط خلاصه مقاله ارسالی در کتاب همايش چاپ خواهد شد.
دانشگاه علوم پزشکی گلستان
دانشجویان:
سونا آلت جعفر بای
زهرا کریمی
کیمیا طهانی
ملیحه آل هوز
مریم منصور بستانی
اساتید و کارکنان:
دکتر اکرم ثناگو
لیلا جویباری
دکتر محمدرضا یوسفی
دکتر مهین قلی پور
دکتر سیما کلاهدوز
بهنام پقه
زهرا خان ببینی
دانشجویان
محمد تقی مجنی
بیتا جوان
سمیرا سعیدی
منصور بستانی
فاطمه ازادیخواه
آمنه کاهد
نسیم کلبعلی
زهرا کریمی
حدیثه سادین
محسن فتحی
سید محسن حسینی نژاد
فاطمه گرائلی
صغری عابدین پور
زهرا طیب لی
کارکنان و اساتید
هما داوودی
اراز بردی قورچایی
مازیار رستمی
زهره صفر نژاد
شبنم مخیری
سیما کلاهدوز
دانشجویان:
مهدیه مرگدری نژاد
محمد تقی مجنی
صغرا عابدین پور
سونا الت جعفر بای
مرضیه یازرلو
سمیرا سعیدی
صغری عابدین پور
یسرا رازیانی
ترانه طاهری
فاطمه مهرآور
زهره قزلسفلی
کارکنان و اساتید:
دکتر اکرم ثناگو
دکتر الهام مبشریمحمد رضا قنبریلیلا پاداش
قربان محمد کوچکی
مریم چهره گشا
دکتر سیما کلاهدوز
بهروز کرد
دکتر شبنم مخیری
زهره صفر نژاد
اول اردیبهشت 92
نتايج داوری مقالات چهاردهمين همايش کشوری آموزش علوم پزشکی اعلام شد
مقالات پذيرفته شده جهت ارائه بصورت سخنرانی
مقالات پذيرفته شده بصورت فيزيکی و الکترونيک
مقالات پذيرفته شده بصورت الکترونيک
راهنمای تهيه پوستر
موارد ذيل حتماً در تهيه پوستر رعايت شود:
1- ابعاد پوستر تمام شده بايد 120 (ارتفاع) در 90 (عرض) سانتيمتر باشد.
2- پوستر ترجيحاً به صورت کامل پرينت شده باشد و از چسباندن برگه A4 يا A3 خودداری شود.
3- زبان پوسترها فارسی است.
4- اجزای پوستر: پوستر بايد شامل تيتر در بالای پوستر، نام کامل تمامی نويسندگان و نام و مشخصات موسسه يا دانشگاه مربوطه، نام شهر در زير تيتر (زير نام ارائه کننده خط کشيده شود)، کد ارائه پوستر (ارائه شده در سايت همايش) در بالای سمت چپ پوستر و متن اصلی (به همراه تصوير يا نمودار در صورت لزوم) باشد.
5- پيام اصلی پوستر ( home take message ) در زير نام نويسندگان در کادر مشخص درج گردد.
6- متن اصلی پوستر شامل: مقدمه و هدف ، روش کار، نتيجه، بحث،جمع بندی و نکات کليدی (نيازی به ذکر منابع نيست)
7- فونت ها: برای عنوان اصلی بايد از فونت B-Titr با اندازه 66 ، برای اسامی نويسندگان ازفونت B-Titr و با اندازه 40 و برای متن اصلی فونت B- Nazanin ، 26 استفاده شود. به کار بردن اشکال و نمودارهای گويا و کاهش حجم متن در پوستر توصيه می شود.
8- کليه پوسترها قبل از ساعت 8 صبح در روز تعيين شده در محل مشخص شده نصب شود.
9- ارائه کننده پوستر بايد در روز ارائه و در فواصل سخنرانی ها در کنار پوستر خود آماده پاسخگويی به بازديدکنندگان باشد.
10- مدت زمان ارائه: 3 دقيقه جهت ارائه نکات کليدی و 2 دقيقه پاسخگويی به سئوالات در زمان های تعيين شده می باشد.
11- زمان ارائه پوستر: ساعت 11- 9 و 5-3 روز سه شنبه و چهار شنبه و متناسب با محورهای همايش می باشد.
12 - همکارانی که مقالات انان به صورت پوستر پذيرقته شده است لازم است فايل اصلی پوستر تهيه شده به فرمت pdf ، word به دبير خانه همايش به آدرس الکترونيکي info@mededuc14.ir حداکثر تا 48 ساعت پس از اعلام نتايج نهايی جهت درج در کتابچه همايش ارسال نمايند.
13-همکارانی که مقالات آنان به صورت پوستر الکترونيک پذيرقته شده است لازم است فايل اصلی پوستر تهيه شده به فرمت pdf ، word ، به دبير خانه جهت نمايش در سايت همايش ارسال نمايند
در این همایش دانشگاه ها غرفه نیز خواهند داشت. مقالات زیادی از علوم پزشکی گلستان (دانشجو و هیات علمی و کارکنان) به صورت سخنرانی و پوستر چاپی و الکترونیک پذیرش شده است.
عنوان کارگاه به فارسی/ عنوان کارگاه به انگليسی / مسئول کارگاه
چگونه کيفيت آزمون OSCE را ارزيابی کنيم: راهنمای گام به گام
How to assess the quality of an OSCE: a step by step guide
دکتر محمد جليلی
مربی گری در آموزش پرستاری و مامايی
شيوا پژمان خواه
آزمون و آزمون سازی در آموزش پزشکی
Test and test-making in medical education
دکتر حسين کارشکی
کارگاه شيوه های ارزيابی مهارتهای تصميمگيری بالينی دستياران پزشکی با تأکيد بر آزمونهای PMP
دکتر مسيح صبوری
راند اخلاق پزشکی – شيوه ای نوين و خلاق در آموزش اخلاق پزشکی
Medical Ethics Round: An Innovative and Interactive Approach to Learn Medical Ethics
نويد ابوالفتح زاده
روش شناسی کيو در آموزش پزشکی
Q-Methodology
حسن غلامی
پاسخگويی اجتماعی: مدلی جامع در سياست گذاری سلامت
Social Accountability: A Comprehensive Model in Health Policy
دکتر ميترا امينی، دکتر دهقان
روشهای پيشرفته ارزيابی عملکرد بالينی
Advanced methods for evaluating clinical performance
دکتر منوچهر خوش باطن
آموزش بين حرفه ای در علوم پزشکی
Inter-professional Education in Medical Sciences
دکتر نيکو يمانی
مميزی آموزشی
Education Audit
دکتر جعفر صادق تبريزی
چگونه فعاليت های آموزشی خود را به دانش پژوهی آموزشی ارتقاء دهيم
Promoting your educational material into scholarship
دکتر جواد کجوری
نحوه برنامه ريزی، اجرا و ارزشيابی آزمون تيمی عينی ساختارمند
Team Observed Structured Clinical Encounter TOSCE
دکتر مهستی عليزاده
مهارت های ارتباطی برای مدرسان پزشکی
Communication Skills for Medical Teachers
نرگس بيرقی
اهميت سبک يادگيری از ديدگاه کلب در آموزش علوم پزشکی
Importance of Kolb's Learning Style in Medical Sciences Training
رضاعلی باقری
مديريت ساخت گرايانه يادگيری الکترونيکی در کلاس درس
Construction E- learning Management in a Classroom
مجيد زارع بيدکی
ارزشيابی عملکرد تدريس به روش آزمونهای ساختارمند عينی
Teaching performance assessment using OSTE
دکتر شهرام يزدانی
روش های يادگيری مشارکتی با تاکيد بر روش« بحث در گروه کوچک»
collaborative learning approach with an emphasis on discussion in small groups
دکتر سيدسعيد مظلومی
آموزش مهارت ارتباط با بيماران از پيش زمينه های فرهنگی متفاوت
Communication with patients from different cultural backgrounds
دکتر فروغ رياحی
کارگاه آموزشی اشنايی با روبريک سنجش مهارت های همکاری بين حرفه ای
Interprofessional Collaborative Assessment Rubric
فاطمه کشميری
کارگاه آموزشی ارزيابی بالينی مبتنی بر محل کار با تاکيد بر روش Mini-Cex
Work place based assessments Focused on Mini-Clinical exam Mini-CEX
دکتر عباس علامی
چگونه يک استاد راهنمای موثر باشيم؟
How became an effective Research Supervisor
ليلا بذرافکن
اصول مهارت های کارتيمی- تکنيک های گروهی برای خلق راهکارها در آموزش
Principles of Team Working-Group- Techniques for Create approaches in Education
دکتر نويد محمدی
آشنايی با نقشه مفهومی
Concept Map workshop
دکتر پيام سرمدی
اصول مرور نظام مند در آموزش پزشکی
Systematic Review in Medical Education Research
دکتر حميد برادران
کارگاه مهارتهای مصاحبه کيفی
Qualitative Interview Skills
دکتر ليلا جويباری
چگونه بيمار استاندارد تربيت کنيم؟
How to train standardized patients
دکتر ماندانا شيرازی
کاربرد تلفن همراه در آموزش علوم پزشکی
Application of cell phone in Medical Sciences Education
دکتر جوادسرآبادانی
چگونه کلاس خود را به روش يادگيری مبتنی بر تيم (TBL) اداره کنيم
دکتر غلامرضا حسن زاده


14th National Congress on Medical Education
پايگاه همايش راهاندازی شد. هدف از راهاندازی پايگاه جديد تسريع اطلاعرسانی عملکرد همايش، گسترش خدماترسانی به پژوهشگران رشتههای مرتبط و ايجاد امکان برقراری ارتباط بين محققين اين رشته بوده است. به زودی اطلاعات همايش و نحوه ثبت نام و ارسال مقاله در پايگاه قرار خواهد گرفت.
خبر: دهم فروردین 92
عضو محترم هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان
با سلام و تبریک سال نو؛
احتراما به استحضار می رساند کارگاه پیشنهادی سرکارعالی با عنوان: "مهارت های مصاحبه کیفی" به صورت کارگاه حین همایش به مدت دو ساعت پذیرفته شده است.
امید است با مشارکت ارزشمند خود، دبیرخانه همایش چهاردهم را در برگزاری هر چه با شکوه تر آن یاری فرمایید. به این منظور خواهشمند است حداکثر تا تاریخ 17 فروردین ماه 1392 برگزاری قطعی کارگاه با شرایط مندرج در این نامه را به دبیرخانه همایش اعلام فرمایید. به دلیل ضیق وقت و در صورت عدم اعلام موارد، دبیرخانه همایش مجبور است نسبت به جایگزینی کارگاه سرکارعالی با کارگاه دیگری اقدام نماید.
راهنمای برگزاری کارگاه به پیوست این نامه حضورتان تقدیم می شود. خواهشمند است با مطالعه دقیق آن در صورت وجود موارد ابهام از طریق پست الکترونیک با دبیرخانه همایش تماس حاصل فرمایید.
پیشاپیش از همکاری شما سپاسگزاریم.
دکتر عظیم میرزا زاده
جناب آقای دکتر پیام سرمدی
دانشگاه علوم پزشکی گلستان
دانشجوی گرامی،
با سلام و تبریک سال نو؛
احتراما به استحضار می رساند کارگاه پیشنهادی جنابعالی با عنوان: "آشنایی با نقشه مفهومی"به صورت کارگاه حین همایش به مدت دو ساعت پذیرفته شده است.
پیشاپیش از همکاری شما سپاسگزاریم.دکتر عظیم میرزا زاده
راهنمای برگزاری کارگاه حین همایش
همکار گرامی،
از
این که با ارایه کارگاه ارزش مند خویش بر غنای علمی همایش چهاردهم می
افزایید سپاسگزاریم و امیدواریم با مساعی تمامی دست اندرکاران همایش شاهد
برگزاری شکوهمند آن باشیم. به این منظور خواهشمند است به موارد زیر توجه
داشته باشید:
1. برگزار کنندگان همایش تمامی
تلاش خود را به کار می¬بندند تا همایش چهاردهم با نظم مناسبی برگزار شود.
به این منظور همکاری جنابعالی/سرکارعالی و همکاران ارجمندتان با برگزار
کنندگان همایش حایز اهمیت بسیار می¬باشد.
2.
با توجه به تراکم برنامه¬های همایش ضروری است کارگاه در رأس زمان مقرر
پایان پذیرد تا امکان استفاده شرکت کنندگان از فرصت استراحت و آمادگی برای
شرکت در جلسات بعدی و برگزارکنندگان کارگاه بعدی برای آماده سازی فضای
فیزیکی کارگاه و نصب اسلایدهای بر روی رایانه محل برگزاری کارگاه فراهم
گردد. بدیهی است همکاران اجرایی همایش در این زمینه هماهنگی¬های لازم را با
برگزار کنندگان کارگاه ها به عمل می¬آورند.
3.
شرکت در کارگاه¬های حین همایش به صورت آزاد، بدون ثبت نام قبلی و بدون صرف
هزینه اضافه از طرف شرکت کنندگان همایش صورت می¬گیرد و در صورت تکمیل
ظرفیت (حداکثر 30 نفر)، از ورود افراد بیشتر جلوگیری می¬شود.
4.
در محل برگزاری کارگاه¬ها، امکانات ارایه اسلاید (شامل رایانه و ویدئو
پروژکتور) و سمعی بصری پایه در اختیار برگزارکنندگان قرار می¬گیرد. با این
وجود در صورتی که نیاز به چیدمان یا امکانات ویژه¬ای داشته باشید لازم است
پیش از آغاز همایش با دبیرخانه همایش هماهنگی¬های لازم را به عمل آورید.
بدیهی است تمامی تلاش برگزار کنندگان برای تامین خواسته¬های شما صورت می
گیرد اما در عین حال با توجه به تعدد برنامه های همزمان، این امکان برای
برگزار کنندگان همایش وجود ندارد تا در زمان برگزاری کارگاه¬ها تغییرات
عمده در محل ایجاد نموده یا امکانات اضافه ای را فراهم نمایند.
5.
در زمان استراحت بین جلسات، شما این فرصت را دارید تا نسبت به نصب
اسلایدها بر روی رایانه، آماده سازی فضای کارگاهی و و مواد مورد نظر خود در
آن اقدام نمایید. خواهشمند است پیش از زمان مقرر از حضور در محل کارگاه که
ممکن است موجب آشفتگی برگزارکنندگان کارگاه در حال برگزاری شود خودداری
فرمایید.
6. با توجه به فشار کاری بالای
دبیرخانه همایش که به دلیل فرصت محدود آماده سازی مقدمات همایش چهاردهم
دوچندان شده است، انتظار می¬رود برگزارکنندگان کارگاه ها، مواد آموزشی مورد
نیاز (از جمله دستنامه، متن¬های کار گروهی و پرینت اسلایدهای خود) را به
تعداد لازم تهیه و در روز برگزاری کارگاه آماده داشته باشند.
با تشکر
دبیرخانه همایش
منبع خبر http://publicrelations.tums.ac.ir/news/detail.asp?newsID=38602
روابط
عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: دومين جلسه كميته علمي چهاردهمين همايش
آموزش پزشكي و ششمين جشنواره شهيد مطهري با محوريت برنامه هاي ارايه شده در
اين همايش صبح امروز 7 بهمن 1391 در ستاد مركزي برگزار شد.
بنا
بر اين گزارش، دومين جلسه كميته علمي چهاردهمين همايش آموزش پزشكي وششمين
جشنواره آموزشي شهيد مطهري با حضور دكتر جليلي معاون آموزشي دانشگاه و
اعضاي كميته جشنواره در خصوص برنامههاي ارايه شده و زمان و مكان برگزاري
همايش آموزش پزشكي، روز 7 بهمن ماه 1391 در سالن اجلاس ستاد مركزي برگزار
شد.
در اين جلسه دكتر عظيم ميرزازاده مدير دفتر توسعه آموزش پزشكي دانشكده پزشكي، به معرفي محورهاي چهاردهمين همايش كشوري آموزش پزشكي اشاره كرد و افزود: آموزش علوم پزشكي در خدمت نيازهاي جامعه از محورهاي اصلي اين همايش است.
وي اضافه كرد، آموزش مبتني بر توانمندي، آموزش سلامت نگر به نسل آينده، آموزش تعهد حرفهاي و اخلاق پزشكي به نسل آينده، آموزش مهارت هاي ارتباطي به نسل آينده و آموزش متناسب با منابع را از جمله محورهاي اختصاصي اين همايش عنوان كرد.
مدير دفتر توسعه آموزش پزشكي دانشكده پزشكي، به بيان موضوعات پذيرش مقاله در اين همايش پرداخت و گفت: برنامهريزي درسي، ارزشيابي( فراگير، هيات علمي، برنامه آموزشي)، مشاوره و راهنمايي تحصيلي و رهبري و مديريت آموزشي از موضوعات مورد پذيرش مقاله در همايش كشوري آموزش پزشكي است.
وي همچنين يادآورشد، مقالات در حوزههاي فوق در مقاطع دكتراي عمومي، تحصيلات تكميلي، و تخصصي در قالب طرحهاي توسعهاي و يا پژوهش در آموزش پذيرفته مي شوند.
دكتر ميرزازاده، عناوين برنامههاي ارايه شده در اين همايش را شامل سخنراني اصلي(main lecture)، سمپوزيوم(symposium)، ارائه كوتاه(short communication) و ارائه پوستر(poster presentation) دانست.
مدير دفتر توسعه آموزش پزشكي دانشكده پزشكي، كارگاه حين همايش، صبحانه كاري و كارگاه پس از همايش را از ديگر برنامههاي همايش معرفي كرد.
دكتر ميرزازاده خاطر نشان كرد، جشنواره مطهري و آموزش پزشكي از روز دوشنبه 9 لغايت 12 ارديبهشت ماه 1392 در سالن همايشهاي رازي در پرديس همت و ديگر سالن هاي حاضر در اين پرديس برگزار خواهد شد.
وي همچنين، روز چهارم 12 ارديبهشت ماه را به برگزاري كارگاهها اختصاص داده است.
در ادامه اين جلسه اعضاي كميته برنامه و پيشنهادات خود را ارايه داده و به بحث و گفتگو درخصوص بهتر برگزاري اين همايش پرداختند.
خبرنگار: رياضي كرماني
آخرين مهلت ارسال مقالات: پانزدهم اسفند ماه نود و يک
آخرين مهلت ارسال پيشنهاد کارگاه: پانزدهم اسفند ماه نود و يک
جشنواره شهيد مطهری: نهم ارديبهشت ماه نود ودو
همايش آموزش پزشکی: دهم و يازدهم ارديبهشت ماه نود و دو
کارگاه های پس از همايش: دوازدهم ارديبهشت ماه نود و دو
چهاردهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی در روزهای 9 تا 12 اردیبهشت ماه 1392در تالار همایش های دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.
محور اصلی همایش چهاردهم که توسط معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می شود "آموزش علوم پزشکی در خدمت نيازهای جامعه" خواهد بود.
زیر محورهای همایش عبارتند از:
· آموزش مبتنی بر توانمندی
· آموزش مهارت ارتباطی، تعهد حرفه ای و اخلاق پزشکی به نسل آينده
· آموزش بين حرفه ای
· سياستگذاری و نقش آن در آموزش پزشکی پاسخگو
· نيازسنجی نيازهای سلامت و برنامه ريزی نيروی انسانی
بر اساس مصوبه کمیته علمی همایش پذیرش مقالات به صورت آزاد و در کلیه حوزه های آموزش پزشکی به شرح زیر صورت می گیرد:
· برنامه ریزی آموزشی
· ارزشیابی (فراگیر، هیأت علمی، برنامه)
· روش های یاددهی – یادگیری
· منتورینگ، مشاوره و راهنمای تحصیلی
· رهبری و مدیریت آموزشی
شایان ذکر است حیطه فعالیت خلاصه مقالات ارسالی می تواند در هر یک از سه مقطع آموزش پزشکی عمومی، تخصصی و مداوم، و نیز رشته های پرستاری، دندانپزشکی، داروسازی و ساير رشته های علوم پزشکی باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال خلاصه مقاله می توانید به سایت همایش به آدرس http://mededuc14.ir مراجعه فرمایید.